Styrelsen vill rikta ett stort tack till alla medlemmar som deltog på arbetsdagen den 16/5. Mycket god uppslutning, 40 personer, som tillsammans gjorde fina insatser för att förbättra samfällighetens områden. Tack till Ingela för kaffe, Inger för kaka och ett extra stort tack till Roman, Sandra och Dustin som bjöd på soppa som smakade utmärkt….
Information på årsmöte från markägarens syster Angående information under ”Övriga frågor” på gårdagens årsmöte om båtplatser på mark som inte ägs av vår samfällighet. Medlemmar uppmanas att _inte_ kontakta markägare Persson direkt. Kontakten hanteras av ordföranden, i linje med ordförandens befattningsbeskrivning sedan många år. Dialog finns mellan markägare Persson och Jörgen Ohlsson. En handlingsplan kommer…
Styrelsen har fått en fråga från Filmskolan i Molkom om möjligheten att använda båtplatsen för filminspelning. Styrelsen har godkänt detta. 11/5 kommer drygt 10 personer nyttja området vid båtplatsen för inspelning.
Tisdag 2026-05-28 har kallelser delats ut till boende på Österängarna. Brev och kallelse via e-post postas/skickas 2026-05-29. Väl mött på årsmötet! Styrelsen
Sommarvattnet kommer att stängas av den 25/10, så härmed så vill vi påminna alla att se till att öppna era ventiler (efter den 25/10) in till er fastighet. Detta för att undvika frost och vattenskador på fastigheter på området. Beroende på vädret kan detta ske tidigare än den 25:e om det skulle visa sig behövas….